pilloduttt

Det nalkas 3-årstest.

Kategori: Allmänt

Onsdag vecka 19. Vad kan det innebära? 
Inget mindre än att det är helg redan imorgon och mer passande kunde det inte vara. För det är 3-årstest på Grevagården i helgen 11 - 12 maj. Som vanligt har jag lagt beslag på alla treåringar på Pilagården, hihi. Det är det som jag tycker är allra roligast. Roligare än tävling till och med. Det är nog för att jag trivs bättre med att det är hästen som står i centrum och inte jag. 

De hästar som jag har lagt beslag på är:

Kamtjatka (33) e. Zuidenwind u. Jaffa (33) ue. Saigon
Ett sto som har en riktgt bra ridbarhet och sammarbetsvilja.
Ägs av Margareta Magnusson och bor på Pilagården.

Turn Wind e. Zuidenwind u. Ytania (1) ue. Lanskoy
En valack som kommer plocka många poäng på dressyrbanan med sina gångarter och snygga sida.
Ägs av Ann och Kaare Alvenfors och bor hemma på deras gård.
 
Galippo Gold e. Hip Hop u. Galancia Gold ue. Acapulco Gold
En valack med riktigt bra gångarter. Han är en häst för framtiden.
Ägs av Ann Alvenfors och bor hemma på gården tillsammans med kompisen Turn Wind.

La Paz L e. Ludwigs Champion u. La Luna L (20) ue. Lasandos
Detta är en valack som kommer bli riktigt vass på hoppbanorna. 
Ägs av Anna-Greta och Per-Inge Högberg och bor hos Linda Persson.
Tyvärr sträckte han ryggen när han blev skrämd av en katt så han får gå på bete och pigga på sig istället.

Som om det inte vore nog med dessa 4 (nu 3 st) så lyckades ja med att få två stycken treåringar till att visa. Bara roligt tycker jag. Hur det kom sig var att jag hjälpte Maria Hallberg med hennes treåringar på genrepet och det var nog inte tänkt att de skulle visas men efter att ha presterat bra blev de också anmälda. Som tur var hade jag söndagen fri då vi anmält de andra fyra till lördagen. Fick rida några varv på Marias hästar som Amanda Staam ridit in och utbildat. Bara för att de skulle genomfört momentet. Som väntat var de fina och lydiga att rida, den ene var spändare än den andre men det är tillåtet. Det är inte lätt med både ny ryttare och ny miljö.
Vilka är dessa hästar då:

Eminem e. Caressini L u. Millenia ue. Levantos II
En valack som var stor men var stabil och hade koll på sina ben. Super galopp.
Ägs av Maria Hallberg, han bor hemma på hennes gård i Moholm.

Luh-Lee e. Ludwigs Champion u. Casa- Lee ue. Cardento
Ett trevligt sto med goda gångarter och hoppförmåga.
Ägs av Maria Hallberg, hon bor hemma på hennes gård i Moholm.

Marias hästar kommer ridas av Amanda Staam. Jag ska alltså endast visa dem vid hand och fånga dem vid löshoppningen.

Jag hoppas att jag ska kunna visa hästarna på bästa möjliga sätt så alla blir nöjda och glada. Förutsättningarna är goda samarbeten och samarbetsvilliga hästar.

//Elin

Kommentarer

  • Elin säger:

    Bloglovinbyte? :)

    2013-05-09 | 00:06:27
    Bloggadress: http://www.horns.blogg.se
  • elsa säger:

    Nu drar jag igång en ny veckans blogg, anmäl dig och få chansen att vinna en länkning!

    http://eventingbyelsa.blogg.se/2013/may/veckans-blogg.html#comment

    2013-05-09 | 16:39:18
    Bloggadress: http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här: