pilloduttt

Del av dag 2 på "jobbet"

Kategori: Allmänt

Glassar i en hängmatta medans min spanska lärare/ hyresvärd/ världens goaste tant pratar i telefon. Nu är det som så här att jag är mer eller mindre tvungen att lära mig prata spanska för att dels så pratar inte Anges engelska eller jo de gör hon men hon är inte kung på uttalet direkt om man säger så ;) Jag vill också lära mig prata spanska så jag kan beställa mat, förstå vad andra säger, jag vill helt enkelt bli en av alla andra (spanjorer). Det ska tydligen finnas ett speciellt språk för Menorca (vet inte om jag har förstått det rätt) och det vill jag också lära mig. Spanskan och detta språket ska va rätt lika sa en av mekanikerna till mig.
Ja har lärt mig en hel del om jag får säga det själv for example: Gracias - tack, Espera - väntar, yo me llamo Elin - Mitt namn är Elin, ona - en, hora - timma, Hola - hej, no - Nej /inte, Si - ja och lite mer ändå :D
Förresten jag såg en kille på flygplatsen som såg ut som Tom cruise fast yngre och snyggare då :) Han finns någonstans på Menorca så om någon vill se Toms look like så borde ni pallra er hit ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: