pilloduttt

People change

Kategori: Allmänt

Asså inte för att peka ut någon speciell, bara några gäng. Svenskar är så j*vla egoistiska, gnälliga och icke utåtriktade! 
Jag saknar Spanien och folket där just för att de är raka motsatsen till svenskarna. På 2 månader såg jag inte en enda "ond blick" (svenskar är bäst på den), jag träffade inte en enda otrevlig människa. Alla var trevliga och goa. Tänk att leva i ett samhälle där alla människor is like angels. 

När jag klev på planet i Barcelona som gick hem mot göteborg, så tänkte jag, åh vad skönt det ska bli att komma hem! Men det fick jag allt äta upp när paret som satt bredvid mig i planet började gnälla och va allmänt otrevliga mot varandra, inklusive mig som de inte ens känner!! Vad är det för attityd? 
Just precis då kände jag en stor ånger att jag ens lämnat mina älskade kollegor, vänner, bekanta och ALLA andra!

Inte för att jag är den som är den men jag brukar inte sakna människor, saker och diverse annat. Men när jag var inne på min 4e vecka började jag känna hemlängtan.. Efter att ha varit hemma 1 vecka var det suget borta och längtan efter Menorca hade smugit sig in i min lilla hjärna. Jag trodde att jag skulle va mer saknad än vad jag egentligen var men samtidigt förväntade sig alla andra att jag skulle skana dem jo visst gjorde jag det. Men när jag väl var hemma med en öppnare och helt annan syn på livet så har jag förstått att jag umgås med ganska mycket konsigt folk och väldigt många rötägg som är otrevliga och rent ut sagt elaka. Detta är den typiska svensken! Det är svensken/arna jämfört med Spanjorerna! Det finns säker de som inte är såhär men det är många!

Det är människorna som ska företälla, tror det kallas kompisar... Asså jag fixar inte när folk säger saker som: du är såklart mitt förstahandsval, åh heeeej gumman, du är det bästa som finns, du är min bästa vän. Hallå jag tycker det är skitjobbigt när folk ska hålla på och fjäska, göra sig till och ha sig. Varför?
Varför ska man hålla på så om man inte ens gillar människan? Det är för att ingen vill trampa någon annan på tårna men va fan! Det sårar ju mer om någon behandlar en på det viset? Dock är människor ganska naiva och kassa på att genomskåda dessa rötägg som alla verkar må så bra med, det finns alltid en baksida. 

Det må uppfattas hårt,orättvist och elakt men det är just nu min åsikt! People change so do their opinions!
Jag har så mycket mer som bör komma ut, tyvärr är det personliga saker som bara skulle vara dumt att skriva här.. 

Tchipptchillevipp!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    du är svensk, kanske inte på de sättet du beskriver. men du är fortfarande också en svensk. det finns folk som är som du med.

    Svar: Det har du rätt i! Men ja föredrar fortfarande spanjorerna, man blir som man umgås you know :)
    Elin

    2012-09-01 | 08:19:54

Kommentera inlägget här: