pilloduttt

comes and goes

Kategori: Allmänt

De kommer och går. Självklart är det hästar jag syftar på.
Jag har inte talat om att Queeny sommarprojektet fann en ny ägare i november. Det är superkul, självklart, dock så var det lit tråkigt också. Hon va verkligen one of a kind! Jag var tydlig med att jag mer än gärna köper Queeny av ny ägaren om det nu förmodan skulle bli aktuellt med försäljning. Detta sa jag när Hon kom och hämtade lille Queeny. Om 10 år kanske, kanske det händer men det är tveksamt!
Det var en häst till som hittade en lycklg ägare, nu i höst.

Snurre sprätt var den lycklige. Han fick äran att flytta lååååååångt. Hela långa vägen till Piteå. Han fick åka lastbil upp dit och övernatta i stockholm. Hoppas att den nya ägaren är glad och lycklig över sin snurriga Snurre. Alla hästar har sin unika lilla charm!

I detta skede började det tunna ut på hästmaterialet men hästar finns det gott om så varför inte köpa en ny ;)

Nu i mellandagarna åkte jag och chefen till göteborg. Vilse åkte vi både dit och hem, det är inte lätt när man inte är van vid storstaden.
Till slut efter ett antal samtal efter vägbeskrivning så kom vi äntligen fram. Hästen vi kikade på var brun. Ja, han var brun och valack. Enligt mig så är det lite tråkigt men ja är ju alldelles inne i alla fuxar, det är de som tilltalar mig mest. Men han hade en snygg extriör, bra halsansättning och ganska välbenad. Det var tre positiva saker. Han var 3,5 år gammal och mest riden i skogen då han skulle vara seg i ridhuset.

Ridandet fick jag stå för då chefen hade oppererat knät. Det var kul att få prova och vara lite viktig :) hihi
Innan jag hoppade upp fick han bli longerad, för att bli av med lite överskottsenergi. Han tyckte att det var kanonkul att få röra sig och brallade mer än hade gjorde något annat. Först tänkte jag:hur ska detta gå?
Men det brukar inte vara några problem att sitta kvar tänkte jag och slängde mig upp. I början var han rög och lite brötig (gjorde som han ville) men efter en stund kom vi överens något bättre och han lämnade över kommandot till mig och då fick jag ihop honom fint i formen och så försökte jag gasa lite och då gic det ännu bättre. Han bar sig självt fint och hade jämna, mjuka och trevliga gångarter. Det var bara positivt med honom.

Nu står han i stallet, trevligt trevligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: