pilloduttt

Dagens hästigheter

Kategori: Allmänt

Som sagt, vinter inte kul...
Men hästarna lättar upp stämningen till viss del. Det är tur det annars hade jag nog legat helt deprimerad i min säng.

Så jag började med Spirit. Hon gick med ett bra sällskap i skogen idag. Det blev aldrig någon dragkamp då vi hade ett tempo som passade henne. Vi red lite öppnor, skänkelvikningar och tempoväxlingar det gick bra. Hon är rolig den hästen för när jag gör rätt så gör hon rätt! En riktig läromästare för den ryttare som kommit en bit i sin ridning skulle jag säga :)
Surprice var näst ut. Det blev en tur i skogen för honom också då paddocken inte är i ridbart (hård) skick.
Vi jobbade med skänkelvikningar, öppnor och tempoväxlingar precis som med Spirit. Han kan ju det så han knallar och går. Helt okomplicerad och snäll precis som jag önskar.





Jag hoppas så att det ska bli vår och varmt så jag blir på bättre humör snart, snart, snart, snart, snart... Skulle kunna skriva det där hur många gånger som helst :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: